دانلود کتاب اموزش کامل یوگا

دانلود کتاب اموزش یوگا

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود کتاب اموزش کامل یوگا

 

ترجمه می کند: “یوگا ذهن افراد ( سیتا ) را از داشتن اشکال مختلف ( وریتیس ) باز دارد. [139] ادوین برایانتتوضیح می دهد که ، از نظر پاتنجالی ، “یوگا اساساً شامل اقدامات مراقبه ای است که در نهایت با رسیدن به حالت آگاهی فارغ از هر نوع تفکر فعال یا گفتمان و در نهایت رسیدن به حالتی که آگاهی از هر شی object خارج از خود بی اطلاع باشد ، یعنی فقط به عنوان آگاهی از مخلوط شدن آگاهی از شی object دیگر از ماهیت خود آگاه است. [140] [141] [142]

اگر معنای یوگا به عنوان عمل نیرودا (کنترل ذهنی) درک شود ، هدف آن “وضعیت غیر صحیح نیرودا (کمال آن روند)” است ، [143] به گفته بابا هاری داس . در این زمینه ، “یوگا (اتحادیه) متضمن دوگانگی است (مانند پیوستن به دو چیز یا اصل) ؛ نتیجه یوگا حالت بیهوده است” ، و “به عنوان اتحادیه خود فرومایه و خود برتر. حالت غیر دوگانه مشخص می شود با فقدان فردیت ، می توان آن را به عنوان صلح ابدی ، عشق ناب ، تحقق بخشیدن به خود ، یا آزادی توصیف کرد. ” [143]

نوشته های پاتانجالی یوگای اشتانگا یا “هشت پا” را در یوگا سوترا 2.29 تعریف کرده است. آن ها هستند:

یاما (پنج “ممتنع”): آهیمسا (عدم خشونت ، آسیب رساندن به سایر موجودات زنده) ، [144] ساتیا (راستگویی ، غیر باطل) ، [145] آستایا (غیر سرقت) ، [146] برهمچاریا ( تجرد ، وفاداری به شریک زندگی خود) ، [146] و Aparigraha (غیر بخل ، غیر تملک). [145]
نیاما (پنج “رعایت”): ucauca (پاکی ، پاکی ذهن ، گفتار و بدن) ، [147] سانتوشا (قناعت ، پذیرش دیگران و شرایط فرد) ، [148] تاپاس (مراقبه مداوم ، پشتکار ، ریاضت) ، [149] Svādhyāya (مطالعه خود ، بازتاب خود ، مطالعه Vedas) ، [150] و Ishvara-Pranidhana (تأمل در مورد خدا / وجود عالی / خود واقعی). [148]
آسانا : در لغت به معنای “صندلی” است و در Sutras Patanjali به موقعیت نشسته ای که برای مراقبه استفاده می شود اشاره دارد.
پرانایاما (“تمرینات نفس کشیدن”): پرنا ، نفس ، “āyāma” ، “کشش ، گسترش ، مهار ، توقف”.
پراتیاهارا (“انتزاع”): برداشتن اندام های حسی از اجسام خارجی.
دارانا (“غلظت”): رفع توجه بر روی یک شی. دانلود کتاب اموزش کامل یوگا
Dhyana (“مراقبه”): تأمل شدید در مورد ماهیت موضوع مراقبه.
سامادی (“آزادی”): ادغام آگاهی با موضوع مراقبه.
در مکتب شناسی هندوی بعدی (قرن 12 به بعد) ، یوگا نام یکی از شش مکتب فلسفی ارتدوکس (دارسانا) شد ، که به روایاتی اشاره دارد که شهادت وداس را می پذیرند. [یادداشت 17] [یادداشت 18] [151]

یوگا و ودانتا
یوگا و ودانتا دو مدرسه بزرگ بازمانده از سنت های هندو هستند. آنها دارای بسیاری از اصول موضوعی ، مفاهیم و اعتقاد به نفس / روح هستند ، اما از نظر درجه ، سبک و برخی از روشهای آنها متفاوت هستند. از نظر معرفت شناختی ، مدرسه یوگا سه وسیله برای دانش قابل اعتماد می پذیرد ، در حالی که Advaita Vedanta شش روش را می پذیرد. [152] یوگا در مورد مونیسم Advaita Vedanta اختلاف نظر دارد . [153] مدرسه یوگا معتقد است که در حالت موکشا ، هر فرد احساس سعادتمندانه و آزادکننده خود را به عنوان یک هویت مستقل درمی یابد در مقابل ، Advaita Vedanta معتقد است که در حالت moksha، هر فرد به عنوان بخشی از یگانگی با همه ، همه و خود جهانی ، احساس سعادتمندانه و رهایی بخشی خود را کشف می کند. هر دو معتقدند که وجدان آزاد ، در عین حال متعالی ، رها شده و خودآگاه است. بعلاوه ، مدرسه Advaita Vedanta استفاده از روشهای یوگای Patanjali و خواندن Upanishads را برای کسانی که به دنبال خیر متعالی ، آزادی نهایی و جهانموکت هستند ، سفارش می کند . [153]

یوگا یاجناوالکیا
مقاله اصلی: Yoga Yajnavalkya
योग इत्युक्तो जीवात्मपरमात्मनोः॥
یوگای saṁyogo ityukto jīvātma-paramātmanoḥ
یوگا اتحادی از خود فرد ( jivātma ) با خود برتر ( paramātma ) است. دانلود کتاب اموزش کامل یوگا
– Yoga Yajnavalkya [154]
یوگا Yajnavalkya رساله کلاسیک در یوگا منسوب به ودایی مریم گلی است Yajnavalkya . طول می کشد تا به شکل یک گفتگو میان Yajnavalkya و Gargi ، فیلسوف مشهور است. [155] این متن شامل 12 فصل است و ریشه آن مربوط به دوره بین قرن دوم قبل از میلاد و قرن چهارم میلادی است. [156] بسیاری از متن های یوگا مانند Hatha Yoga Pradipika ، Yoga Kundalini و Yoga Tattva Upanishads آیاتی را از یوگا Yajnavalkya قرض گرفته اند یا به آنها مراجعه مکرر می کنند . [157] یوگا Yajnavalkya مورد بحث هشت یوگاآساناها – صلیب شکسته، Gomukha، پادما، ویرا، Simha به، بهادرا، Mukta به و Mayura به، [158] تمرینات تنفسی متعددی را برای پاکسازی بدن، [159] و مدیتیشن. [160]

Abhidharma و Yogacara بودایی

آسانگا ، دانشمند قرن 4 میلادی و بنیانگذار مکتب یوگاکارا (“تمرین یوگا”) ، آیین بودایی ماهایانا. [161]
سنت بودایی Abhidharma رساله های مختلفی را توسعه داد که آموزه های نظریه پدیدارشناسی بودایی و فنون یوگیک را بیشتر گسترش داد. اینها تأثیر عمیقی در سنتهای بودایی مانند ماهایانا و تراوادا داشتند .

در طول دوره گوپتا (4 به قرن 5) یک جنبش شمال ماهایانا بودیسم نامیده Yogācāra شروع به با نوشته های بودایی دانشمندان نظام شود Asanga و Vasubandhu . بودیسم Yogācāra این نام را دریافت کرد زیرا “یوگا” را ارائه می داد ، یک چارچوب سیستماتیک برای مشارکت در عملی که از طریق بودیساتوا به سمت بیداری و بودای کامل می رود . [162] از آموزههای آن را می توان در کار جامع و دانشنامهای در بر داشت، Yogācārabhūmi-شاسترا ( رساله در بنیاد پزشکان برای انجام یوگا)، که همچنین به تبتی و چینی ترجمه شد و در نتیجه تاثیر عمیقی بر اعمال شرق آسیا بودایی و بودایی تبت سنت. [163] به گفته مالینسون و سینگلتون ، مطالعه آیین بودایی Yogācāra برای درک تاریخ اولیه یوگا ضروری است و تعالیم آن بر متن Pātañjalayogaśāstra تأثیر می گذارد. [164] دانلود کتاب اموزش کامل یوگا

مانند سنت شمالی ، جنوب هند و مدرسه Theravada مستقر در سریلانکا نیز کتابچه هایی برای آموزش یوگیک و مراقبه ، عمدتا Vimuttimagga و Visuddhimagga تهیه کردند .

جینیسم
مقاله اصلی: جینیسم
طبق متن Tattvarthasutra ، متن قرن دوم میلادی Jain ، یوگا مجموع تمام فعالیت های ذهن ، گفتار و بدن است. [6] Umasvati یوگا را علت “آسراوا” یا هجوم کارما [165] و همچنین یکی از موارد ضروری – کارتیرا سامیاک – در مسیر رهایی می خواند . [165] او در Niyamasara ، Acarya Kundakunda ، توصیف بهاکتی یوگا -devotion را به مسیر آزادی به عنوان بالاترین شکل از خود گذشتگی. [166] آکریا حریبادرا و آکریا هماکاندراپنج نذر اصلی زاهد و 12 نذر جزئی غیر روحانی را زیر یوگا ذکر کنید. این باعث شده است برخی از Indologists مانند پروفسور رابرت جی Zydenbos به پاسخ جین، در اصل، یک سیستم تفکر یوگایی که به یک دین کامل رشد داشته است. [167] پنج yamas یا محدودیت های یوگا سوتراهای پاتانجلی از شباهت به پنج وعده اصلی جینیسم ، نشان می دهد سابقه قوی لقاح متقابل بین این سنت. [167] [یادداشت 19]

نفوذ جریان اصلی آیین هندو در یوگا جین را می توان در مشاهده Haribhadra را Yogadṛṣṭisamuccaya که به تشریح یوگا هشت برابر تحت تاثیر یوگا پاتانجلی هشت برابر است. [169]

قرون وسطی (500-1500 م)
یوگی نر
دو یوگی زن
یوگی های زن و مرد از قرن هفدهم و هجدهم هند دانلود کتاب اموزش کامل یوگا
قرون وسطی شاهد بسیاری از سنتهای ماهواره ای یوگا بود. یوگای هاتا در این دوره ظهور کرد. [170]

جنبش باکتی
مقاله اصلی: یوگای باکتی
جنبش باکتی توسعه در قرون وسطی هندو که به دفاع از مفهوم بود خدای شخصی (یا ” شخصیت متعال خداوند “). این جنبش توسط الوارهای جنوب هند در قرن های 6 تا 9 آغاز شد و از قرن 12 تا 15 شروع به نفوذ در سراسر هند کرد. [171] سنت های Shaiva و Vaishnava bhakti جنبه های یوگا سوترا ، مانند تمرین های عملی مراقبه ، را با وقف ادغام کردند . [172] Bhagavata پورانا توضیح عمل یک شکل از یوگا به نام viraha (جدایی) باکتی . ویراها باکتیبر یک تمرکز مشخص بر کریشنا تأکید دارد. [173]

تانترا هندو
تانترا طیف وسیعی از سنت های باطنی است که در هند آغاز می شود و حداکثر تا قرن 5 م. [174] [یادداشت 20] جورج ساموئل اظهار داشت ، “تانترا” اصطلاحی است مناقشه برانگیز ، اما می تواند به عنوان مکتبی در نظر گرفته شود که اعمال آن تقریباً در قرن 10 م به صورت کامل در متون بودایی و هندو ظاهر شده است. [176] یوگای تانتریک تجسمات پیچیده ای ایجاد کرد که شامل مراقبه روی بدن به عنوان عالم صغیر کیهان بود. آنها همچنین شامل استفاده از مانترا ، پرانایاما و دستکاری بدن ظریف ، از جمله نادیس و کاکراها بودند. این آموزه ها در مورد کاکراها و کوندالینی به اشکال بعدی یوگای هند تبدیل می شوند. [177]

در طول تاریخ آن ، برخی از ایده های مکتب تانترا بر سنت های هندو ، بن ، بودایی و جین تأثیر گذاشتند . عناصر تشریفات یوگای تانتریک توسط پادشاهی های بودایی و هندو قرون وسطایی در شرق و جنوب شرقی آسیا توسط عملکردهای دولت اتخاذ و تحت تأثیر قرار گرفت . [178] با شروع هزاره اول ، یوگای هاتا از تانترا ظهور کرد . [14] [179] دانلود کتاب اموزش کامل یوگا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.