جزوه تایپ شده جغرافیای گردشگری

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود جزوه جغرافیای گردشگری

غیر تجاری شامل اقامتگاه خصوصی-اقامتگاه سازمانی- اقامتگاه غیر انتفاعی-
الف( اقامتگاه خصوصی:این اقامتگاه شامل خانه های دوم و خانه های معاوضه ای می باشد.
ب( اقامتگاه غیر انتفاعی)عام المنفعه(: شامل خوابگاهها و پناهگاههایی است که معمولً توسط
موسسات خیریه اداره می شوند. در ایران به عنوان نمونه اسکان فرهنگیان می باشد.
ج( اقامتگاه های سازمانی :اقامتگاه مربوط به ادارات و سازمان و شرکتها برای ارایه تسهیلات اقامتی
کارکنانشان در شهرهای گردشگر پذیر می باشد.
2 -اقامتگاه تجاری
1 ) هتل ها و متل ها 2)تخت و صبحانه 3)تاسیسات مالکیت زمانی
1 -اقامتگاه تجاری شامل:دانلود جزوه جغرافیای گردشگری
الف( هتل ها :بیشترین تمرکز هتل های جهان در اروپا و امریکای شمالی واقع شده اند. به طوری
که در اروپا 7/00درصد و ایالات متحده 27 درصد ودر مجموع بیش از 71 درصد عرضه اتاقهای جهان
را به خود اختصاص داده اند. مناطقی چون لندن، پکن، نیویورک، سانفرانسیسکو، هاوایی، مناطق
دریایی کاراییب و لاس و گاس بیشترین میزان اشغال هتل ها را داشته اند.
الف( متل ها
(tel-Moمخفف دو کلمه Motoristبه معنای راننده و (Hotel(است. متلها با توسعه سفرهای
جادهای در اوایل دهه 1144 شکل گرفتند. متلها بیشتر برای اقامت رانندگان بینراهی به وجود آمده
بودند.
ج( تخت و صبحانه:
سیستمی برای تامین اسکان مسافران است که ابتدا در امزیکا مقبولیت بیشتری داشت و اینک به
تمامی جهان گسترش یافته و جایگزین مطلوبی برای هتل و متل می باشد.
د( :تاسیسات مالکیت زمانی:
این نوع مالکیت نخستین بار در دهه 04 در اروپا بوجود آمد. در این خصوص، آمریکای شمالی با 31
درصد رتبه اول، اروپا با 25 درصد رتبه دو و و آمریکای لاتین با 10 درصد رتبه سوم را دارد.
– 7-خدمات غذایی:
این خدمات ابتدا در مسافرخانه و عبادتگاهها شکل گرفت.
طبقه بندی واحدهای خدمات غذایی:
الف( رستوران ها1 -درون هتل 2 -مستقل
ب(کافه تریا
ج(رستوران های فست فود 1 )زنجیره ای 2 )مستقل دانلود جزوه جغرافیای گردشگری
8-صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات
پیشرفتهای اخیر در زمینه فناوری اطلاعات و به طور مشخص پیدایش و گسترش سریع شبکه جهانی
(www (و اینترنت که از آغازین سالهای دهه 1114 میلادی شکل گرفت چشم انداز جدیدی پیش
روی ارتباطات انسانی گشود و تجارت جهانی را با انقلابی نوین مواجه ساخت این پیشرفت ها امکان
تبادل بسیار سریع اطلاعات در شکل های مختلف ، متون، تصاویر و صدا را فراهم آورده است که بر
نحوه ارتباطات میان بنگاههای اقتصادی، مردم و دولت های حاکم در عرصه کسب و کار تاثیراتی
شگرف بر جای نهاده است.
صنعت گردشگری واحد ویژگیهای متعددی است که آن را از دیگر فعالیتهای اقتصادی متمایز می کند
یکی از مهمترین این ویژگیها آن است که امکان آزمودن محصول پیش از خرید آن در عمل در صنعت
گردشگری محقق نمی شود. گردشگر تنها آن هنگام که بلیط سفر را از بنگاه عرضه کننده خدمات
حمل و نقل هوایی خرید و در صندلی هواپیما مستقر شد توصیفی را که فروشنده این سرویس از
محصول خود بیان نموده است تجربه می نماید. آن هنگام که بر مقصد به طور نمونه کرانه های
ساحلی زیبا گام برداشت خواهد توانست در خصوص رویایی که فروشنده محصول به او وعده داده
است قضاوت نماید . پس فاصله ای میان خریدار و محصول در صنعت گردشگری وجود دارد که عرضه
کنندگان می کوشند تا با اسباب های متناسب این فاصله را بپوشانند. مهمترین اسباب پر کردن فاصله
میان مشتری و محصول در صنعت گردشگری، اطلاعات است.دانلود جزوه جغرافیای گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *